Infografika – a vizuális Big Mac
2016-03-15
Show all

PsyMate – egy őrületes mobil applikáció

Mobil applikáció pszichózisra

Jim Van Os az egyik legelismertebb szaktekintély egy olyan területen, amely az átlagemberek nem a szívükben őrizgetnek. Legújabb fejlesztése egy olyan applikáció, amelyet pszichózisban szenvedő emberek segíthetik saját felépülésüket.

Ha valakinek a hozzátartozója pszichotikus vagy “skizo”-val kezdődő diagnózist kap (skizofrénia, skizoaffektív zavar, skizotip személyiségzavar, stb), az általában nekiesik az internetnek és elkezd információkat szerezni a betegségről. Amit talál, az általában egy súlyos neurológiai problémáról fog szólni, aminek a gyógyulási kilátásai nem éppen rózsásak. Ijesztő, nem?

Jim Van Os, a Maastricht University Pszichológia és pszichiátriai tanszékének professzora  TED ideójában arra koncentrál, ami segíthet a felépülésben:

• van remény a felépülésre
  • mindenkinek lehetnek pszichózishoz hasonló tünetei mindennapjaiban, csak épp alacsony intenzitásúak
  • a pszichózis valójában túl sok jelentés tulajdonítása a külső környezetnek (hypermeaning)

A kutatócsoportja által kifejlesztett mobilapplikáció segít a páciensnek saját mentális állapotait monitorozni, így nagyobb kontrollt érezni tünetei fölött, az orvos pedig jobban figyelemmel tudja követni hangulatának, motivációjának, figyelmi folyamatainak működését és így hatékonyabban tudja gyógyszerelését menedzselni.

Ha úgy gondolja, hogy az Ön praxisa is profitálhatna egy mobil applikáció fejlesztésével, keressen minket bátran!

További olvasnivaló