Mobil applikáció pszichózisra
PsyMate – egy őrületes mobil applikáció
2016-03-15
Show all

Infografika – a vizuális Big Mac

Infografika – a vizuális Big Mac

Az infografikák könnyen és gyorsan fogyasztható tartalmakat kínálnak – akárcsak egy gyorséttermi menü. Mielőtt legyintenénk, mondván “én nem szeretem a macdonaldsot” – gondoljunk arra, hogy manapság mindannyian arra törekszünk, hogy optimalizáljuk időbeosztásunkat és a lehető leghatékonyabban szerezzük meg a számunkra fontos információkat. Az infografika pont ezt a fajta igényt elégiti ki, így fontos eszköze lehet az egészségügyi marketingkommunikációnak is.

Színes-szagos, vizuálisan “kihívó” jellegük miatt az infografikák gyorsan felkeltik a figyelmet és képesek akár új aspektusból rávilágítani az adott témára, máshogy láttatni egy problémát vagy kiemelni egy addig észrevétlen részletet. Emiatt általában igen népszerűek mindenfajta célcsoport körében, hiszen látványosan, sűrítve, bár némiképp leegyszerűsítve kínálnak információkat.

Egy másik fontos előnye az infografikáknak a közérthetőség. Ha célközönségünk laikus, akkor kifejezetten sikerélményt nyújthat számára az infografikusan kínált információ olvasása. Ha pedig egy potenciális kliens úgy érzi, mi közérthetően kommunikálunk vele, akkor máris elértük az egyik legfontosabb dolgot: bizalmat ébresztettünk benne.

Az infografikák kitűnően alkalmasak tehát márka és image építésre egyaránt – ne féljünk használni őket!

A különféle egészségügyi szolgáltatásokat nyújtó Banner Health ügyesen alkalmazza marketing céljai megvalósítására az infografikákat. Segítségükkel összegyűjtöttük, mik az infografikák leggyakoribb típusai.

Infografika típusok

1. Mítosz vagy valóság

Az infografikák ezen csoportja tévhitek eloszlatására szolgál. Azért működik, mert a leggyakoribb laikus érveket sorakoztatja fel és cáfolja meg módszeresen. A kontraszt párok röviden és tömören emelik ki a lényeget, és a kifejtés rövidsége ellenére is elég informatívak. A Banner Health például az influenzáról és az agyrázkódásról készített ilyen típusú infografikákat.

2. Tippek, tanácsok

Ezek a jótanács típusú összeállítások általában az egészséges életmóddal vagy egészségvédelemmel kapcsolatos információkat osztanak meg. Gyakori téma az egészséges táplálkozás vagy egyéb prevenciós jellegű tartalmak. Ez az infografika például az ételmérgezés megelőzését szolgálja.

3. Check list

A lista típusú infografikák kifejezetten praktikus segítséget kívánnak nyújtani, valamilyen általánosabb, munkahelyi vagy családi egészségvédelmi témával kapcsolatban. Tipikus lehet a “Mit tartalmazzon az elsősegély láda?” vagy “Milyen gyógyszereket csomagoljunk a családi nyaralásra?” A Banner Health például a kismamák részére javasolt kórházi csomagot állította össze ebben a listában.

4. Tények

Amikor tényeket közlünk, akkor igyekszünk hitelesek lenni, a megfelelő forrásokra támaszkodni. Infografikák esetében a hitelességet leggyakrabban a statisztikákkal biztosíthatjuk. Az ilyen típusú grafikák általában egy kevéssé ismert témában, edukatív jelleggel születnek. Érdemes figyelni rá, hogy a hangnem maradjon közvetlen és ne sugalljon arroganciát egy olyan területtel kapcsolatban, amit a kliens nem ismerhet. Jó megközelítés lehet a “Tudta-e?” típusú felütés vagy a kérdés-válasz tematika. A Banner Health Alzheimer kórral kapcsolatos infografikája jó példa erre.

Ha kedvet kapott az infografika készítéshez, létezik néhány oldal, ahol elindulhatsz. A Piktochart egy felhasználóbarát felület, ahol ingyenes és fizetős template-ek közül egyaránt válogathatsz. Az Infogr.am is ingyenesen kínál bizonyos szolgáltatásokat, de a komolyabb dolgokért már itt is fizetnünk kell. A Visme előnye, hogy az első három projekted ingyen készítheted el. A Canva esetében egy szuper kis tutorial segíti a minél könnyebb infografika készítést.

Ha pedig egészen biztosra akar menni, és nem Ön akar ezzel foglalkozni, nyugodtan bízzon meg minket! 🙂